Download ~ Kungsgatan / Lättläst " by Ivar Lo-Johansson ~ eBook PDF Kindle ePub Free

eBook details
- Title: Kungsgatan / Lättläst
- Author : Ivar Lo-Johansson
- Release Date : January 28, 2015
- Genre: Classics,Books,Fiction & Literature,
- Pages : * pages
- Size : 584 KB
Description
Adrian växer upp i byn Humla. När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm. En kväll träffar han Marta från byn. Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan. Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv. Han tar olika slags arbeten och läser mycket. Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.
Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet. Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst. Susanna Alakoski har skrivit förord.
Post a Comment for "Download ~ Kungsgatan / Lättläst " by Ivar Lo-Johansson ~ eBook PDF Kindle ePub Free"